Laatste bericht - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Zusjes Boer - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Zusjes Boer - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Blijf op de hoogte en volg Zusjes

20 December 2012 | Mexico, Valladolid

Na en hele tijd weer een bericht van ons!

Inmiddels hebben we al wat meer landen gezien.

Honduras. Hier hebben we een cursus duiken gedaan. Onze 'open water' hebben we gehaald na vijf dagen. Op party en duikeiland Utila hebben we er een feestje van gemaakt

Guatemala. In de boot en bus naar Guatemala bijgeslapen. De mooiste natuur tot noch toe gezien. Mooie bergen/heuvels. En de meeste vrouwen in traditionele kleding, wat het heel bijzonder maakt. Semuc Champey was de highlight. Prachtig. En Tikul, maya ruïnes midden in de jungle zie je ook niet iedere dag.

Belize. Met een shuttle door naar Belize. De mensen zijn daar gemiddeld meteen een halve meter langer. Het enige land in Centraal Amerika waar de officiële taal Engels is. Al hebben we ook veel Creools horen spreken. Moeilijk te verstaan, maar na een tijdje lukt het aardig. Op Caye Caulker hebben we gedoken in de blue hole, dat is een zeer populaire dive -site. 40 meter onder de oppervlakte, tussen allemaal reef -haaien en stalagtieten twee keer zo groot als een mens. Jammer genoeg hebben we hier geen foto's van kunnen maken.

Mexico. Na Belize zijn we nu in Mexico.

Cuba. Binnen een week, op de 24e vliegen we naar Cuba. Hier zullen we kerst en oud en nieuw vieren. Na heel veel goede verhalen over Cuba gehoord te hebben, kunnen we niet wachten de hele dag salsa te dansen en het land te verkennen. Gelukkig hebben we daar nog ruim een maand de tijd voor!
Dit jaar zullen we wegens financiële middelen geen kerstkaarten versturen, dus bij deze willen we iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen.

O ja, dit is waarschijnlijk het laatste berichtje omdat de mogelijkheden met internet in Cuba heel slecht zijn: geen wifi, internetcafé is duur en traag. Hasta luego!

• 20 December 2012 - 22:20

Gerda:

Hoi ladies,
    Mooie foto´s! Jullie ook fijne kerstdagen gewenst, zal bij jullie wel een beetje anders zijn dan hier in Nederland. Tjonge wat hebben jullie ondertussen veel gezien. Veel plezier in Cuba.

• 21 December 2012 - 14:44

Sytske:

Hallo dames,mooie foto's. Hoe vaak zijn jullie die trappen opgelopen? Wel goed voor de conditie en lijn haha. En die grote spin jakkie dat vind ik eng!!!! Jullie ook hele fijn kerstdagen en een goed begin voor 2013. Is wel vreemd he zo ver weg oud/nieuw te vieren. Vindt het eigenlijk ook wel weer leuk om jullie in levende lijve te zien!!!!

• 21 December 2012 - 16:29

Omke Douwe:

Wat een reis!
    40 meter diep? Kan volgende keer nog wel wat verder. Veel plezier verder. Jetske heeft zin dat jullie weer terugkomen. Pieter mist jullie niet. Die zegt dat jullie nog wel een paar jaar kunnen wegblijven. Vandaag vergaat de wereld volgens de Maya, dus tot eh ....

• 23 December 2012 - 13:09

An:

Hallo dames,

Leuk om berichtje te lezen en foto's te zien.
    Weet niet of jullie berichtjes nog lezen voor dat jullie naar Cuba gaan.
    Wens jullie nog een fijne maand en hele fijne warme Kerstdagen en de beste wensen voor 2013.
    Ben door de gladheid gevallen met de fiets en heb mijn rechter sleutelbeen gebroken.
    Erg lastig en pijnlijk maar gaat gelukkig weer beter.
    Vandaag is het hier allemaal regen dus geen winter, geniet nog maar van het zonnetje.

groetjes An

• 23 December 2012 - 21:18

Eke:

Hoi!
    Wat een mooie foto's zetten jullie steeds bij je stukjes! Daar wordt je wel jaloers van. Gelukkig is de wereld toch niet vergaan, dus veel plezier met kerst en oud & nieuw in Cuba!
    Groetjes Rike

• 23 December 2012 - 21:19

Rike:

Oeps had ik nou per ongeluk Eke ingetypt waar ik mijn eigen naam moest zetten?

• 26 December 2012 - 15:35

Tara:

Dames!

Heerlijke foto's weer:)
    Jullie zitten als alles goed is inmiddels in Cuba;)
    De eindbestemming, geniet ervan, maak er een oudjaarsnacht van om nooit te vergeten!!
    Tot snel!

xxx

• 20 Januari 2013 - 18:35

Laura:

Nog iets meer dan een week! Wiehoe!!!