Perfectie - Reisverslag uit Copán, Honduras van Zusjes Boer - WaarBenJij.nu Perfectie - Reisverslag uit Copán, Honduras van Zusjes Boer - WaarBenJij.nu

Perfectie

Blijf op de hoogte en volg Zusjes

22 November 2012 | Honduras, Copán

Tsja, perfectie...

De meeste mensen die reizen, op een vakantie gaan of alleen een dagje weg zijn geweest komen met de leukste verhalen thuis. De mooiste, leukste en grappigste foto's worden op facebook gezet, en de verhalen over wat er wel niet ondernomen is, moeten zo vaak mogelijk en tegen zoveel mogelijk mensen verteld worden.

Maar laten we eerlijk zijn. Ook als je op vakantie bent, ben je wel eens chagrijnig, kan je je partner eens niet uitstaan of gaan dingen niet altijd even perfect.

Zo komen wij ook wel eens struikelblokken tegen. Het verschilt erg per gebied, maar het kan bijvoorbeeld flink regenen. Meestal zijn het korte maar heftige buien en schuilen is dan ook een must, als het mogelijk is. Soms, als je pech hebt, kan het zijn dat je de hele dag geen zon ziet. Maar tot nu toe hebben we gelukkig nog niet veel van die dagen meegemaakt. Naast de regen zijn de insecten waarschijnlijk onze grootste vijanden. Giftige spinnen, smerige en enorme kakkerlakken, zandvlooien, maar vooral ook veel muggen. Muggenbeten zijn hier niet te vermijden. Vooral in de jungle of in de buurt van water zijn we veel anti-mug aan het smeren en gelukkig hebben we tot nu toe genoeg voorraad meegenomen.

O ja, de derde is zeker kou. Dan denk je dat je naar Centraal Amerika gaat en dat het daar altijd warm is. En natuurlijk is het ook warm en kun je de meeste tijd in een korte broek en hemdje lopen. Maar niet als je vulkanen gaat beklimmen die hoog in de wolken liggen, of mooie dorpjes gaat bezoeken die op een hogere hoogte liggen en waar het daalt tot een graad of 20. Dus trotseren van kou is soms zeker een dingetje.

De laatste heeft meer met onze budget-travel te maken. We vinden het leuk om op de goedkoopste manier te reizen, al bezuinigen we bijvoorbeeld niet op activiteiten. Dan kom je ook wel eens in een hotel terecht waar je eigenlijk niet wilt slapen of niet naar de toilet wilt. En ook bezuinigen we door in lokale bussen, de zogenaamde chicken busses, te reizen. En geloof het of niet, maar soms reizigen we ook echt samen met kippen. Die bussen hebben vaak niet echt een tijd van vertrek, dus je wacht gewoon aan de kant van een weg tot er een langs komt. En dat kan soms behoorlijk lang zijn... En in deze bussen reizen alle lokale mensen uiteraard ook. En ook veel kinderen, want wat maken ze hier veel kinderen. En sommige kinderen kunnen niet heel goed tegen dat geschommel. Eergisteren zaten we in een bus waar uiteindelijk 6 of 7 kotszakjes de bus uit werden gegooid. Voor ons was het stiekem wel grappig.

Kortom: niet alles is altijd goed, mooi, leuk, spectaculair, spannend, gezellig of wat dan ook.

En dat is maar goed ook. Je kunt de goede, mooie, leuke, spectaculaire, spannende en gezellige momenten alleen maar meer waarderen wanneer je dingen ook eens van de andere kant meemaakt.

• 22 November 2012 - 10:01

André:

Haha, wat een ellende ;-). Ik zou zeggen: kom maar snel weer naar huis!! Als dat geen optie is, geniet dan de komende twee maanden maar vooral van de goede, mooie, leuke, spectaculaire, spannende en gezellige dingen ;-)...

• 22 November 2012 - 22:23

Sytske:

Ja en nu...De vorige keer dacht ik nog ook maar eens daar naar toe maar nu....hihi.Ik wacht nu maar even tot jullie weer thuis zijn... Hebben jullie al enig idee wanneer jullie weer terug zijn in dit koude kikkerlandje? Dit ivm beppe haar 85 ste verjaardag!!!!! Dikke tut vanuit Sneek.

• 25 November 2012 - 12:04

Jelle:

Mooi oprecht verhaal! Zelf vind ik ontbering op zichzelf al leuk of iig waardevol, maar er zijn op reis zeker ook minder prettige fases. Heel veel plezier nog op jullie reis en Anna alvast gefeliciteerd met je verjaardag :-)

• 25 November 2012 - 20:09

Taar:

En sa is t mar krekt!
    De mindere zaken maken het mooie, alleen nog maar mooier, als je snapt wat ik bedoel;)
    Heerlijk die foto's er ook bij, lekker beeldend!
    We mailen!
    Enjoy!

Xxx

• 26 November 2012 - 18:58

An:

hallo dames, hier loopt het ook wel eens tegen hoor, zou daar nog maar mooi even blijven.
    Annegryt hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag en Eke jij gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
    Ik neem vanavond wel even een stuk taart op de verjaardag.
    nog heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen.
    Na regen komt zonneschijn.
    lieve groeten,
    An

Lieve groeten, An

• 26 November 2012 - 18:58

An:

Ik neem vanavond wel even een stuk taart op de verjaardag.
    nog heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen.
    Na regen komt zonneschijn.
    lieve groeten,
    An

Lieve groeten, An

• 26 November 2012 - 19:14

An:

Dag dames alweer een berichtje van mij maar belde net met beppe en zij kan jullie niet via haar pc feliciteren dus doe ik het even namens beppe.
    Nog heel veel plezier en een fijne verjaardag.
    dikke tut van beppe Kee.